Een Italiaanse camping...!

11 mei 2019 - Pella, Italië

Gisteren in een ruk, en via de Gotthardtunnel, naar Italië gereden. Wakker worden in, alweer regen, heb ik wel gehad, dus per direct Zwitserland verlaten. Ik had overigens de dag daarvoor prima weer in Brienz en met niks doen, heb ik me die dag uitstekend vermaakt...

Op weg dus naar Italië en op zoek naar het volgende meer! Het Lago D’Orta. Na ruim 2,5 uur rijden scheen de zon, was het 20 graden en lag het prachtige meer recht voor me. Nu nog een camping. Dat is bij zo’n meer een heel ander verhaal... Op elkaar gepakte hutjes, caravans en aanbouwsels, waar een commissie van toezicht haar handen aan vol zou hebben. Het plan was camping Orta, maar daar bleek een autoweg dwars doorheen te lopen. Aan de ene kant op elkaar gepropte campers aan het water en aan de andere kant een terrassengedeelte, met zicht op die snelweg en de op elkaar gepropte campers. Zit je als het ware op de tribune! Dan maar verder op zoek en dat bracht me in Pella. Een soort jachtwerf voor plezierbootjes, met aan het water zo’n zelfde verzameling bouwsels, maar met Italiaanse sfeer en bedrijvigheid. Daarboven (ongeveer 3 meter hoger) een terras voor campers, waar je 1e rang al die drukte kunt aanschouwen en tegelijkertijd een prachtig uitzicht hebt op het meer en de omliggende stadjes. Hier houd ik het wel een paar dagen uit.

Vanochtend wakker geworden onder een bewolkte hemel. Een prima dag om Orta te bezoeken. Met de boot de oversteek gemaakt en heerlijk gewandeld door een van de pareltjes van Italië. Tot mijn verrassing kwam ik uit in een soort van middeleeuws park met rondom een kerkje, allerlei kapelletjes met daarin tafereeltjes ingebouwd. Van prachtige muurschilderingen tot maffe beeldengroepen. Een soort van middeleeuwse Efteling, met een vroom tintje. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Daarna nog een wandeling gemaakt over  Iseo di San Giulio, een piepklein eiland in het meer, met daarop een klooster en omliggende woningen. Al met al een geslaagde onderneming op mijn 1e volle dag in Italië. Nu terug naar de camper en nog even lekker zitten. De zon breekt door...!

3D95E112-BDE6-4F66-8100-6B82ABEA6928C8286A19-274E-4457-8E1B-9FD87B71D775426F191E-9393-403C-AC5F-BCF118B1F1C0

1. Linn:
    11 mei 2019
    Gelukkig, ik zat al te wachten op een nieuw verhaal 😊 veel plezier daar nog in Pella
  2. Ray:
    11 mei 2019
    Yesssss!!! Eindelijk de Gotthardtunnel gereden!!
    🤣🚎
    Veel plezier!!
  3. Margo:
    12 mei 2019
    Oké. Hoeven we het daar niet meer over te hebben. De Gotthard: Been there, done that. Fijn dat je in Italië bent. Voelt toch een beetje als thuis komen ;-) Kus
  4. Hilbrand:
    12 mei 2019
    Klinkt goed Joost. Hier op Sardinië is het al een tijdje zonnig weer. Hoop dat het jou kant op komt. Veel plezier verder ook van Anny.